Mobil csere és havi befizetés – milyen a jó készülékbiztosítás a magyarok szemében?

Elolvasom

Minden tizedik magyar lakos percenként néz rá a telefonjára, azonban csak kétharmada gondol arra, hogy készülékbiztosítást kössön új mobiljára, és mindössze csak egyharmada az, aki már kötött is műszaki eszközre biztosítást, mutatott rá az OTP Mobil legfrissebb kutatása. Vagyis a mobiltelefont használók jelentős többsége nem rendelkezik készülékbiztosítással telefonjára, pedig a kijelző törés vagy lopás esetén az új készülék vásárlása megterheli a családi kasszát.

A felmérésből továbbá az is kiderült, hogy mi mindent várnak el a magyarok egy mobiltelefonra köthető biztosítástól. A felhasználók leggyakoribb félelmeire, például a lopáskárra, megoldást nyújt a Simple alkalmazásban elérhető legújabb szolgáltatás, a Hello készülékbiztosítás, amely használt mobiltelefonra is megköthető.

Csak egy pillantás

A mindennapok egyik leggyakrabban használt eszköze a mobilunk. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy minden tizedik ember percenkét néz rá telefonjára egy átlagos napon – derült ki az OTP Mobil reprezentatív kutatásából. A fiatal felnőttek jellemzően legalább félóránként, de a 60 évesnél idősebbek is már naponta többször ellenőrzik a mobiljukat. A gyakori használat során könnyen megsérülhet a készülék, így érdemes az odafigyelés mellett előre felkészülni a váratlan eseményekre is. A magyarok kétharmada új telefon vásárlásakor kötne készülékére biztosítást, ezzel felkészülve az esetleges balesetekre és előre nem látható helyzetekre.

Mit várunk el az igazitól?

Sokan félnek a konkrét káresetektől: a megkérdezettek közel fele fontosnak tartja, hogy a készülékbiztosítás érvényes legyen bizonyos mértékű töréskárra, de a lopáskár is gyakori az elvárások listáján, a megkérdezettek 41%-a emelte ki, hogy biztosításkötés esetén felkészülne erre az eshetőségre is.

Központi kérdés a díjfizetés is, a válaszadók többsége előnyben részesítené a havidíjas konstrukciót. Ez a megoldás már a lakosság több mint egyharmada számára lenne elvárás. Az online népszerűbbnek bizonyult a személyes ügyintézésnél, ugyanis 1,5-szer többen emelték ki ezt az opciót. A jelenlegi vírushelyzetben már 32% választaná az online ügyintézési formát, 27% pedig kifejezetten komfortosnak érezné a mobiltelefonon keresztül elvégezhető biztosításkötést.

Nem csak az újra érhető el

A kutatásban résztvevők negyede azt is fontosnak tartaná, hogy ne csak az újonnan vásárolt mobilokra lehessen megkötni a biztosítást, hanem akár a már meglévő, használt készülékekre is.  Elsők között az OTP Mobil hozta el ezt a lehetőséget a lakosság számára.

„A Simple alkalmazással nem csak az újonnan vásárolt érintőképernyős okostelefonokra, hanem a régebbi típusokra is köthető a készülékbiztosítás, amennyiben megfelelő az állapotuk. Ez azért is fontos, mert a kutatásunk rávilágított arra, hogy sokaknak anyagi terhet jelentene az új készülék vásárlása, 54% meg tudná oldani a vásárlást probléma esetén, de megérezné a pénztárcájuk a kiadást” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

Az OTP Mobil és a Hello (Magyar Posta Biztosító Zrt.) által közösen bevezetett új készülékbiztosítás két opciót kínál az érdeklődőknek: az Alap csomag képernyőtörés ellen, az Extra csomag képernyőtörés és lopás ellen biztosít. Lopás, vagy túl drága javítási költség esetén mindkét csomag kínál cserekészüléket, amit futárszolgálat szállít ki a biztosítottnak.

A kutatásról

Az adatfelvétel időpontja: 2021. február 12.-18.
Az adatfelvétel módja: Pulzus kutatási applikáció
A kutatás mintanagysága: 1043 fő

A kutatási minta összetétele: A kutatás 1043 fős mintája a végső válaszadói minta a 18 éves és idősebb, magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint.

Az alkalmazás technológiai sajátosságai miatt a fiatalabb korosztály felülreprezentált. Ezért a reprezentativitás elérése érdekében csak véletlenszerűen választottuk ki a az ilyen korú válaszadókat a végső mintába. Az idősebb válaszadókat egy automata telefonhívással értük el.

Az OTP Mobil Kft.-ről
Az OTP Mobil Kft.-ről

Az OTP Bank 2013-ban azzal a céllal alapította OTP Mobilt, hogy a csoport fintech cége legyen. Az OTP Mobil három legismertebb szolgáltatása a Simple by OTP mobilalkalmazás, a SimplePay online fizetési megoldás és a 2020 szeptember óta elérhető, kifejezetten a KKV-k számára kialakított SimpleBusiness alkalmazás. A három szolgáltatásból álló Simple ökoszisztéma mára 2 millió felhasználó mindennapjait teszi egyszerűbbé. 

A Simple by OTP alkalmazásról
A Simple by OTP alkalmazásról

A Simple by OTP alkalmazás egy olyan hazai fejlesztésű, integrált alkalmazás, amely a mobilfizetést ötvözi számos, az életet egyszerűbbé tevő szolgáltatással, mint például a köztéri parkolás fizetése, autópálya-matrica vásárlása, mozi- és koncertjegyek vásárlása vagy a bizosításkötés. Ingyenesen letölthető a Play Store-ból és az App Store-ból, szolgáltatófüggetlen, bármely bank által kibocsátott bankkártyával használható és szinte minden okostelefonra telepíthető.

A SimplePay online fizetési megoldásról
A SimplePay online fizetési megoldásról

A 2015 novemberében elindított fizetési megoldással már több ezer webshopban találkozhatnak a vásárlók és a Simple fiók segítségével akár pillanatok alatt fizethetnek a fiókban elmentett bankkártyájukkal. A kereskedőknek egyszerű és gyors integrációt kínál a szolgáltatás, amellett, hogy az online fizetésekhez köthető, legújabb technológiai megoldások közül választhatják ki a számukra megfelelő lehetőségeket.